• Головна
  • Роман Слободянюк, інтерв’ю про допомогу країні та застосунок єТривога
Новини компаній
15:00, 5 травня

Роман Слободянюк, інтерв’ю про допомогу країні та застосунок єТривога

Новини компаній

У перші дні війни із росією дуже гостро стало питання швидкого так доступного кожному жителю країни сповіщення про повітряні тривоги.

А друге питання - про організацію волонтерів та поміч їм стало актуальним за декілька годин після перших обстрілів, коли жителі України оговтались після шоку.

Здавалося б, до чого тут ігри? Все дуже просто, у цьому інтерв’ю стане зрозуміло. Це історія розроблення двох дуже актуальних додатків: єТривога та Ераунд. Перший - сповіщення про повітряні тривоги через онлайн. Другий - координація волонтерів та людей, які потребують допомоги.

Співзасновником студії, яка розробила обидва ці додатки є Роман Слободянюк, з яким Український гік поспілкувався, щоб розповісти більш детально про те, як маленька студія-розробник з іншої країни може бути дуже корисною для жителів країни та самої України

Почнемо із того хто ви, де працюєте, як потрапили у студію?

Мене звати Роман Слободянюк, я співзасновник нашої міні-студії Wild Pluto, яку ми створили наприкінці 2019 року у Варшаві. У самій студії працює нас троє. Весь цей час, до початку війни, ми займалися розробкою мобільних ігор, вдалося випустити дві гри — це Zen Match та Food Frenzy: Puzzle.

Як вас застала війна та як виникла ідея першого застосунку - єТривога?

З єТривогою ситуація розвивалась доволі цікаво.

Коли почалася війна ми були настільки шоковані, що 24 і 25 лютого ми домовилися про «вихідні», тобто усі займалися своїми родинами та думали що робити, як реагувати. Особисто я з дівчиною трішки волонтерів ще на місці, ми приймали у себе біженців, знайомих знайомих, дітей, які ночували у нас. Дівчина разом з друзями взагалі майже 24 на 7 їздила з гуманітаркою по Варшаві. 26 лютого, разом з хлопцями зі студії та моїми друзями з Варшавської політехніки ми вирішили, що не можемо сидіти осторонь і надумали якимось чином допомогти країні тим, що ми вміємо найкраще. І якось так співпало, що через десять рук до одного з наших програмістів — Олександра Курцева — додзвонився один з депутатів Івано-Франківської області, з проханням зробити такий додаток, який сповіщатиме про повітряну тривогу гучним сповіщенням через телефон. Щоб вони могли його розповсюдити серед населення міста і таким чином, можливо, врятувати комусь життя, якщо звичайні встановленні сирени не чутно. Ось тут ми і зрозуміли, що це дійсно хороша ідея, але треба робити такий додаток на всю Україну.

В цей момент ми не розуміли як на довго ця війна затягнеться і як вона буде виглядати, і що буде завтра. Тому відкинули сон і сіли розробляти додаток. До нас також приєднався мій друг - Дмитро Коновалов, який допомагає нам із бекендом, бо настільки швидко як він, ми б його не зробили.

Спали ми, здається, по пару годин в день, а потім знову в офіс. єТривогу ми зробили на колінці за добу на Godot Engine, на якому робили наші ігри, тобто 27 лютого вона вже була доступна на маркетах. Паралельно з розробкою я намагався зв'язатися з Мінцифрою, щоб передати їм управління або хоча б розповсюдити інформацію про єТривогу, але нам відповіли, що це неможливо, що вони не знають хто ми і що ми, хоча я їм надавав усі паспортні дані, але цитуючи «такі додатки мають бути зроблені на території України», а не за кордоном, тобто у Польщі, де у нас офіс. Бюрократія, але що ж поробиш. Ми намагалися, не вдалося. Чесно кажучи, якийсь день я був у розпачі, коли ми зіткнулися з недовірою.

В цей момент ми не знали, що вони теж почали розробляти аналогічний додаток разом з Ajax Systems. Але всеодно зі мною потім звязалися хлопці з Ajax та навіть допомогли у деяких технічних питаннях, за що їм велике дякую. Та і в кінці кінців ми домовилися бути один одному такими резервними варіантами, якщо у когось щось піде не так, як це буває. Перший день після релізу, здається, на моніторингу тривог сидів я. А потім до моніторингу підключилися мої хороші друзі, сімейна пара, спали вони по черзі, і повністю відповідали за усі сповіщення тривог, які надсилав додаток перший тиждень точно. Виглядає це так, що ми зробили собі окремий Телеграм аккаунт на якому підписалися на місцеві пабліки та слідкували, чи десь хтось повідомляє про сигнал повітряної тривоги. Його добре чутно, якщо живеш недалече від гучномовців.

Так ми і працюємо по цей день. Тільки команда моніторингу за цей час зросла до десяти людей, після того як до нас долучилися мої друзі з Луцька та студенти ФКНК КНУ, які створили свій Телеграм канал, де збирали усі сигнали повітряної тривоги по Україні, тобто займались тим самим. Усі вони дуже класні, та й досі ночами не сплять, щоб повідомляти людей про загрози в їх містах та областях.

Завантажити додаток, про який йде мова можна тут: https://app.etryvoga.com/

Роман Слободянюк, інтерв’ю про допомогу країні та застосунок єТривога, фото-1

Що є у Ероунд-і? Чим він корисний для волонтерів, які задачі спрощує?

Ераунд — це інтерактивна мапа або, якщо простіше, платформа для пошуку людей, які надають допомогу, тобто волонтерять, або тих, хто її потребує. На нашу думку, Ераунд спрощує пошук таких людей поряд себе, у своєму місті або області. Тобто користувач заходить у додаток, на карті є мітки, які створили такі ж користувачі, і він може глянути, кому поряд він може якимось чином допомогти або отримати допомогу, ми для цього розбили мітки на категорії та типи, щоб це було зручно та інформативно. Звичайно, що є ще куди рости і що покращувати, але зараз ми працюємо трохи в таких польових умовах, тобто випускаємо не до кінця ідеальний продукт, а потім слухаємо фідбек та дивимося, що і як можна покращити. Українці — топ, і фідбек від них теж.

Завантажити додаток Ераунд можна тут: https://eroundapp.com/

А що із грою студії Wild Pluto, доробите, доробили?

Якщо чесно, то Zen Match ми взагалі не рахуємо повноцінною грою, бо вона настільки проста, що язик не піднімається так її назвати. Це був більше такий тестовий проект, щоб прощупати ґрунт. А з Food Frenzy вийшло трішки не по плану, бо після її релізу на початку осені 2021 ми намагалися виправити свої помилки та покращити гру, готували великий апдейт з крутим сюжетом, але зараз проект заморожений. Ми сподіваємося до нього повернутися та доробити, але це напевно буде можливо тільки після нашої перемоги, якщо ми зможемо протягнути в такому волонтерському режимі до цього часу.

Які подальші плани? Ігри, соціальні\військові додатки?

Зараз ми трішки залежні від донатів, які ми отримуємо від користувачів на єТривогу та Ераунд. Їх частково вистачає на оплату серверів, але з часом цей козацький драйв затихає, і зараз ми майже не отримуємо донатів, якщо порівнювати з першими тижнями. Паралельно шукаємо аутсорс проекти, за які ми можемо взятися. Смішно, але виявилося, що розробляти додатки та ігри це небо і земля. Тобто геймдев це більш творчий процес, який інколи сильно затягується, коли ви в пошуках якихось свіжих ідей та реалізацій. Наступні тижні ми продовжимо розвивати та підтримувати єТривогу та Ераунд, надіючись на підтримку, а далі глянемо. Можливо у нас з'являться нові думки стосовно сервісів та додатків, які ми можемо створити.

Від Гіка

Дуже приємно спостерігати, як увесь світ допомагає країні у біді. Навіть невеличка студія, яка дуже залежна від донатів своїх прихильників робить Великі діла, які, начебто, під силу тільки великим компаніям чи заможним країнам.

Це і є цивілізація, це і є людяність, це і є майбутнє. Особисто я сподіваюся, щоб у Романа, його студії, колег та нових друзів все буде добре. І, щоб віддячити їм за таку роботу для моєї країни я можу тільки відправити невеличкий донат.

Ви теж можете зробити це тут - https://linktr.ee/eTryvoga

Дякую Романе, дякую Wild Pluto та усім причетним.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію

Коментарі

Оголошення
live comments feed...